• سه شنبه ٤ مهر ١٤٠٢-١٦:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٦٢
شمس‌احسان تذکر داد:10-179

ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وضعیت نامناسب محدوده پایانه مسافربری غرب تهران، تذکر داد و خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف نحوه مدیریت برای رفع مصادیق آسیب های اجتماعی در این بخش از شهر تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران پایانه ها‌ی در صد هفتاد و نهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران با رعایت ملاحظات اجتماعی اظهار داشت: پایانه‌های مسافربری به عنوان درگاه ورودی تهران، روزانه پذیرای ده‌ها هزار مسافر از سراسر کشور و حتی خارج از مرزها است و به مثابه‌ دروازه‌ شهر و اولین واگویه‌ شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران بوده و بینش اولیه‌ در مورد کلیات شهر در این مکان ایجاد می‌شود.
شمس‌احسان ادامه داد: حسب مشاهدات میدانی وگزارشات واصله‌ مردمی، مصادیق شرایط نامطلوب آسیب‌های اجتماعی‌ در محدوده پایانه غرب وجود دارند که زیبنده و پسندیده‌ کلانشهر تهران نیست. تنوع، تکثّر و فراوانی این آسیب‌ها به‌گونه‌ای است که نام بردن از آن در صحن علنی شورای اسلامی شهر مناسب نبوده و حتماً اعضای شورای شهر، به‌عنوان شهروند تهرانی این آسیب‌ها را دیده و شنیده اند.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در برخورد اول، احساس آرامش و امنیت در ورودیِ شهر تهران از مسافران سلب شده و تنش‌ها و ناهنجاری‌ها موجب تضعیف حرمت نفس شهروندان خواهدشد. این شرایط در طول شب و با کاهش نظارت‌های بیرونی، تشدید شده و به میدان مشاهده‌ مستقیم افراد وارد می‌شود. 
وی گفت: پایانه‌های مسافربری، ماهیتاً امکان ورود آسیب به شهرها را تسهیل می‌کنند و پایانه‌غرب نیز به‌دلیل شرایط ویژه و حجم تردد، بیشتر در معرض این چالش‌ها است. لذا اقدامات ایجابی و سلبی موجود در این پایانه و نحوه‌ مدیریت آن، پاسخگوی این مسئله نبوده و عملاً نیاز به بازاندیشی در لایه‌های مختلف مدیریتی به ویژه از منظر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد. تداخل عملکردی و عدم هماهنگی سازمان ها و دستگاه های متولی در عدم تدبیر وضع موجود نقش داشته است.
شمس‌احسان اظهار داشت: از شهردار تهران انتظار می‌رود ضمن تعیین تکلیف در خصوص نحوه‌ مدیریت آسیب‌های این مجموعه، گزارشی از فرایند ساماندهی مسائل فوق‌الذکر را در صحن شورا ارائه کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: